Nota de Fundamentare - Înființare POLIȚIA ANIMALELOR

Legislație, regulamente, formulare, cereri tip, declarații - lămuriri și mod de utilizare
Post Reply
User avatar
Administrator
Posts: 69
Joined: Thu Sep 12, 2013 10:43 am
Location: Bihor, Oradea
Contact:

Nota de Fundamentare - Înființare POLIȚIA ANIMALELOR prin OUG nr.175/14.10.2020
Vezi conținutul (OUG)Ordonanței pe topicul “Biroul POLIȚIA ANIMALELOR - ÎNFIINȚARE prin OUG 175/2020” (Click) viewtopic.php?p=18715#p18715


NOTĂ DE FUNDAMENTARE la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 175/2020 pentru completarea unor acte normative cu incidență în protecția animalelor, precum și pentru stabilirea unor măsuri organizatorice



1. Titlul prezentului act normativ Ordonanță de urgență a Guvernului pentru completarea unor acte normative cu incidență în protecția animalelor, precum și pentru stabilirea unor măsuri organizatorice

2. Motivul emiterii actului normativ
  • A. Descrierea situației actuale
Sub aspectul componentei de menținere a ordinii și siguranței publice, Poliția Română desfășoară, potrivit competențelor, inclusiv activități de gestionare a fenomenului infracțional pe linia protecției animalelor, deținând un rol foarte important în ansamblul măsurilor adaptate particularităților acestui domeniu.
Întrucât respectul față de viață și ființe, de animale în general, reprezintă principii de bază ale legislației naționale în materia protecției animalelor și ținând cont de relația existentă între agresivitatea față de animale și apariția unor comportări violente ale unui individ în mediul social, forța coercitivă a statului în vederea respectării de către cetățeni a normelor legale incidente este exercitată inclusiv prin Poliția Română, atât în materie contravențională cât și în ceea ce privește investigarea infracțiunilor specifice.
Cadrul normativ care reglementează în prezent măsurile necesare pentru asigurarea condițiilor de viață şi bunăstare ale animalelor este Legea nr. 205/2004 privind protecția animalelor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

https://ziarulprahova.ro/2021/02/un-adapost-de-caini-pisici-si-oi-din-prahova-prima-actiune-a-politiei-animalelor-dupa-infiintarea-structurii-politiei-romane/
https://ziarulprahova.ro/2021/02/un-adapost-de-caini-pisici-si-oi-din-prahova-prima-actiune-a-politiei-animalelor-dupa-infiintarea-structurii-politiei-romane/
În baza legii, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor reprezintă autoritatea națională în domeniul protecției animalelor, iar atribuțiile de control și monitorizare a aplicării legii intră atât în competența acestei autorități, cât și a Ministerului Afacerilor Interne.În materie de constatare a contravențiilor și aplicare a sancțiunilor contravenționale, competențele sunt de asemenea împărțite între persoane împuternicite din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi personal desemnat din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

În materie penală, în contextul prevederilor art. 26 alin. (1) pct. 2 din Legea nr. 218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române, republicată, raportat la prevederile Legii nr. 364/2004 privind organizarea şi funcţionarea poliţiei judiciare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, respectiv ale Codului de procedură penală, organele de cercetare penală ale poliției judiciare sunt competente să investigheze și să cerceteze, sub supravegherea parchetelor competente, infracțiunile prevăzute de art. 25 din Legea nr.205/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare.


În primele 8 luni ale anului 2020, la nivelul structurilor Poliției Române, au fost sesizate un număr de 683 de fapte penale, prevăzute de Legea nr. 205/2004, în creștere față de primele 8 luni ale anului 2019 când numărul acestora a fost de 491.
De asemenea, sunt în creștere și infracțiunile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2002, în primele 8 luni ale anului 2020 fiind înregistrate un număr de 415, față de aceeași perioadă de referință a anului 2019, când au fost înregistrate un număr de 364.
O altă problemă cu care se confruntă în prezent organele de aplicare a legii este reprezentată de lipsa responsabilizării în mod clar a unei instituții cu privire la capturarea, transportul, cazarea, hrănirea, deparazitarea, vaccinarea și controlul bolilor, animalelor care se află în situații de pericol în ceea ce privește viața sau integritatea acestora.
https://ph-online.ro/administratie/item/115959-ijp-prahova-face-angajari-pentru-politia-animalelor-noul-departament-infiintat-de-m-a-i
https://ph-online.ro/administratie/item/115959-ijp-prahova-face-angajari-pentru-politia-animalelor-noul-departament-infiintat-de-m-a-i
B. Schimbări preconizate

Prin prezentul act normativ se propune completarea Legii nr.205/2004 din perspectiva mecanismului de protecție a animalelor, după cum urmează:
  • - stabilirea unui mecanism potrivit căruia polițiștii din cadrul Poliției Române care constată că un animal se află într-o situație de pericol emit ordin de plasare a animalului în adăpost;
  • - stabilirea perioadei măsurii de plasare a animalului în adăpost;
  • - stabilirea situațiilor în care animalele se prezumă că sunt în pericol, respectiv:
    • a) animal care a fost rănit sau schingiuit;
      b) animal care a fost implicat în lupte între animale sau cu animale;
      c) animal domestic sau animal sălbatic captiv asupra căruia a fost practicat tirul;
      d) animal folosit pentru dresajul altor animale sau pentru a controla agresivitatea altor animale;
      e) animal domestic expus forțat la temperaturi foarte ridicate ori foarte scăzute;
      f) animal din speciile ecvine și rumegătoare mari și mici aflat, fără supraveghere, pe căile de circulație publică.
  • - stabilirea elementelor pe care le conține ordinul de plasare a animalului în adăpost;
  • - instituirea în sarcina consiliilor județene și a Consiliului General al Municipiului Bucureşti a obligaţiei de a asigura cu caracter continuu și permanent servicii publice de adăpostire a animalelor ce fac obiect al ordinului de plasare în adăpost. Această soluție are în vedere utilizarea cu eficiență a resurselor bugetare la nivelul județului/Municipiului București în mod centralizat;
  • - stabilirea modalităților prin care se asigură aceste servicii publice;
  • - modalitatea prin care care ordinul de plasare este pus în executare;
  • - instituirea posibilității de contestare a ordinului de plasare în adăpost;
  • - instituirea posibilității ca, după evaluarea stării de sănătate, animalele cazate în adăposturile consiliilor să poată fi date în custodie temporară unor organizații neguvernamentale de protecție a animalelor, la cererea acestora, dacă fac dovada îndeplinirii condițiilor de adăpostire și îngrijire;
  • - instituirea posibilității pentru deținător de a solicita entității care asigură prestarea serviciului public de adăpostire a animalelor restituirea animalului plasat în adăpost, cu plata către Consiliul județean sau către Consiliul General al Municipiului București a cheltuielilor cu asistența veterinară de urgență, inclusiv intervenția chirurgicală, hrănirea, cazarea, deparazitarea, vaccinarea și controlul bolilor animalelor efectuate cu animalul plasat în adăpost;
  • - instituirea obligației pentru polițiști de a consemna în mod obligatoriu date privind adăpostul în care urmează a fi plasat animalul și mijlocul de transport utilizat, într-un proces verbal privind modalitatea de punere în executare a ordinului de plasare a animalului în adăpost sau în procesul verbal încheiat ca urmare a pătrunderii acestuia, în cazul săvârșirii unei infracțiuni, în condițiile art.52 alin.(2) lit.c) din Legea nr.218/2002, republicată, într-o locuință sau într-un spațiu delimitat ce aparține ori este folosit de o persoană fizică sau juridică, fără consimțământul acesteia sau al reprezentatului legal;
  • - instituirea obligației pentru Consiliile județene și Consiliul General al Municipiului București de a pune la dispoziție, pe site-ul propriu, informații privind datele de contact ale entităților care asigură serviciile publice de adăpostire a animalelor ce fac obiect al ordinului de plasare în adăpost precum și ale locațiilor în care se desfășoară aceste activități, în scopul cunoașterii modalităților de asigurare a serviciilor publice.
De asemenea, prin prezentul act normativ se propune completarea dispozițiilor Legii nr.218/2002, republicată, din perspectiva desfășurării activităţilor specifice pentru protecția animalelor.Prezentul act normativ vizează și stabilirea unui mecanism pentru încadrarea funcțiilor de polițist din structura Poliției Române cu atribuții în protecția animalelor prin transferul, fără examen sau concurs, a medicilor veterinari oficiali din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și al direcțiilor sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene și a municipiului București, cu acordul acestora, în numărul și structura de posturi stabilite prin ordin al ministrului afacerilor interne.

Totodată, se prevede faptul că, pentru dobândirea statutului de polițist, personalului specializat transferat i se aplică în mod corespunzător prevederile art. 10 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, iar acestuia nu i se poate modifica raportul de serviciu, prin delegare, detașare, mutare sau transfer, timp de cel puțin 5 ani de la numirea în prima funcție, cu excepția situației în care intervine reorganizarea unității.

În cadrul dispozițiilor finale și tranzitorii este instituită o prevedere potrivit căreia serviciile publice de adăpostire a animalelor ce fac obiect al ordinului de plasare se operaționalizează în termen de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României a prezentei ordonanțe de urgență. Această soluție are în vederea instituirea unui termen în care se pot înființa aceste structuri la nivelul consiliilor județene, acest termen fiind corelat cu termenul de intrare în vigoare a dispozițiilor din proiect referitoare la emiterea ordinului de plasare a animalului în adăpost.

C. Alte informații

Analiza realizată în privința normelor juridice sau practicilor existente în anumite state europene (sursa informațiilor a vizat Republica Bulgaria, Regatul Spaniei, Marea Britanie, Norvegia, Suedia, Italia, Olanda), cu privire la regimul juridic al mecanismului de protecție a animalelor, similar celui propus prin prezentul act normativ, a relevat următoarele aspecte de interes:
  • a. În Republica Bulgaria din 2018 există sectorul specializat – Poliția Animalelor ( Zoopolitsia) în cadrul departamentului Poliția Ordine Publică - Direcția Generală Poliția Națională din Ministerul Afacerilor Interne. Nu există prevederi explicite în acest domeniu în Legea Ministerului Afacerilor Interne sau în Regulamentul de Organizare și Funcționare al Ministerului Afacerilor Interne, însă există Legea Speciala pentru protecția animalelor unde este reglementată asistența autorităților din cadrul Ministerului Afacerilor Interne. Această lege cuprinde și competențele altor ministere și departamente care îndeplinesc funcții de protecție a animalelor precum Ministerul Agriculturii, Alimentației și Pădurilor, Ministerul Mediului Înconjurator și al Apelor, Agenția Bulgară pentru Siguranță Alimentară.


Lucrătorii îndeplinesc funcții de control și cercetare asupra infracțiunilor comise împotriva animalelor, de asemenea, structuri similare se regăsesc și în cadrul direcțiilor regionale ale poliției din Ministerul Afacerilor Interne.
La nivelul Serviciului Zoopoliție și Chinologie există compartimentul Zoopoliție, pentru care lucrează doi ofițeri de poliție, care coordonează problematica relevantă la nivel național.
La nivel teritorial, nu există structuri specializate care să aibă competență pe această linie, inițial, la data înființării fiind alocate câte 2 posturi de polițiști, la nivel teritorial, ulterior, prin ordin al ministrului afacerilor interne, competențele fiind atribuite polițiștilor investigatori din cadrul fiecărei structuri de poliție.
Poliția Națională, are competențe doar în cazul infracțiunilor legate de animale, care au fost cuprinse în Codul Penal din R. Bulgaria.
Mijloacele de intervenție folosite, în cazul semnalărilor privind animalele, sunt aceleași folosite de patrule pentru celelelte tipuri de intervenție, în R. Bulgaria neexistând autospeciale de intervenție sau mijloace specifice care să fie utilizate pentru animale.

Sursele de finanțare pentru Poliția Animalelor, în R. Bulgaria, provin, în totalitate din bugetul Ministerului Afacerilor Interne, așa cum este structurat de ordonatorul principal de credite.
Dat fiind faptul că polițiștii responsabili pe linie de infracționalitate împotriva animalelor, intervin doar în cazurile menționate în Codul Penal, în funcție de situație, polițistul investigator care se deplasează la fața locului, preia animalul, însă nu există spații special destinate pentru păstrare sau adăpostire, în cele mai multe cazuri, animalele sunt predate pe bază de proces verbal, persoanelor voluntare care își iau angajamentul să le îngrijească sau, în funcție de contactele avute pe plan local se predau ONG-urilor sau adăposturilor municipalității localității respective. În legislația actuală din Republica Bulgaria nu este reglementată problema adăpostirii animalelor, care fac obiectul unei infracțiuni.

Dreptul de proprietate asupra animalului, în cazul infracțiunilor se poate decide doar de către instanța de judecată.
La momentul primirii unei semnalări la unitatea de poliție, despre existența unei fapte îndreptată împotriva animalelor, prin intermediul dispeceratului este trimisă o patrulă la locul sesizării, aceasta în urma verificărilor minime va comunica dispeceratului situația descoperită, precum și dacă sunt întrunite elementele constitutive ale unei infracțiuni împotriva animalelor sau dacă semnalarea face obiectul unei încălcări de natură contravențională. Dacă se stabilește faptul că este vorba de infracțiune, atunci este responsabilitatea poliției, iar dacă este vorba de încălcare contravențională întră în competența Legii pentru protecția animalelor, responsabilitatea de intervenție revenind medicilor veterinari din cadrul Agenției Bulgare pentru Siguranța Alimentelor din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentației și Pădurilor.

Ulterior stabilirii existenței unei infracțiuni, în legătură cu animalele, se trimite o grupă operativă formată din ofițer investigator, expert criminalist și doctor veterinar, dacă situația o impune, aceasta în urma efectuării cercetării la fața locului stabilește existența de probe, fotografii, martori, probe biologice, etc, se întocmește dosar penal și se raportează procurorului responsabil din zona semnalării pentru luarea măsurilor ulterioare, precum identificarea de martori sau efectuarea de expertize, ulterior dosarul penal urmând procedura aplicabilă oricărui tip de infracțiune.Sancțiunile contravenționale nu se aplică de către lucrătorii Ministerului Afacerilor Interne, acestea fiind stabilite și aplicate, conform legii, de medicii veterinari din cadrul Agenției Bulgare pentru Siguranța Alimentelor.
  • b. În Regatul Spaniei, există mai multe organe de aplicare a legii specializate în protecția animalelor, a căror competență este stabilită în funcție de zona în care au loc activitățile ilicite; mai exact, în mediul rural, acționează Garda Civilă, iar în mediul urban, structurile de poliție locală/municipală.
Există trei variante de asigurare a unor măsuri temporare/permanente de protecție pentru animale, după cum urmează:

· Folosirea propriei infrastructuri (spre exemplu, în cazul animalelor de tracțiune și călărie, acestea pot fi adăpostite temporar la Unitățile de Cavalerie ale Guardia Civil sau ale polițiilor locale/municipale);
· Folosirea centrelor de protecție a animalelor din subordinea administrației locale (hingheri);
· Lăsarea în custodie către ONG-uri specializate, cu care există acorduri/protocoale;
· Lăsarea în custodie către parcuri cinegetice ori grădini zoologice (spre exemplu, Poliția din Madrid a semnat un protocol cu Parcul Zoo de la periferia capitalei pentru a plasa animale exotice ori periculoase, cum ar fi reptile, tigri, pume, elefant etc. – această necesitate a rezultat din activitatea operativă, existând astfel de cazuri);

În ceea ce privește modalitatea de preluare/confiscare a dreptului de proprietate asupra animalului, autoritățile polițienești pot dispune preluarea animalului în custodie publică atunci când există indicii că este supus unor rele tratamente (agresiuni, obligarea de participare la competiții ilegale – bătaie între câini sau între cocoși etc.) ori când deținătorul nu poate să asigure condiții minime de igienă și hrană (spre exemplul, cazurile în care persoanele “colecționează” zeci de exemplare pe care nu le pot hrăni/îngriji etc.)

  • c. În Marea Britanie, în anul 1824 a fost inființată “Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals (RSPCA)”, o organizație caritabilă, non-profit la care cetățenii britanici pot raporta acte de cruzime îndreptate împotriva animalelor. Această organizație este înregistrată si funcționează pe teritoriul Angliei și Țara Galilor, în Irlanda de Nord si Scoția existând alte organizații similare, respectiv Ulster Society for the Prevention of Cruelty to Animals (USPCA) în Irlanda de Nord și Scottish Society for the Prevention of Cruelty to Animals (SSPCA) în Scoția.
În cazurile domestice de acte de cruzime, neglijare sau abuz săvârșite împotriva animalelor, competența de investigare și soluționare aparține în exclusivitate RSPCA- ului care poate beneficia de sprijinul organelor de poliție (facilitarea accesului în locatiile private, asigurarea măsurilor de siguranță pentru intervenția inspectorilor RSPCA, reținerea persoanelor în cauză și alte masuri strict polițienești).
Toate celelalte tipuri de infracțiuni privind animalele domestice sau sălbatice (furt, braconaj, câini periculoși, animale protejate de lege, distrugerea habitatelor etc.) sunt de competența Poliției, astfel cetățenii sunt îndrumați să raporteze aceste fapte apelând Serviciul Unic pentru Non-urgențe 101 sau Serviciul Unic pentru Urgențe 999, după caz.
Orice polițist poate fi sesizat de către membrii publicului să acorde sprijin unui animal aflat în primejdie sau care este rănit. Odată fapta constatată, poliția NU va păstra animalul, ci în baza protocoalelor cu ONG-urile din domeniu sau cu firme private specializate, îl va preda acestora în custodie.

https://www.thirdsector.co.uk/rspca-plans-close-four-hospitals-centres/finance/article/1687736
https://www.thirdsector.co.uk/rspca-plans-close-four-hospitals-centres/finance/article/1687736
De regulă, atunci când vine vorba de animale în general( ex: pisici, câini, cai, etc) poliția intervine, dar investigația este continuată de către Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals (RSPCA), care poate beneficia de sprijinul organelor de poliție (facilitarea accesului în locațiile private, asigurarea măsurilor de siguranță pentru intervenția inspectorilor RSPCA, reținerea persoanelor în cauză și alte măsuri strict polițienești). Organizația are o echipă de inspectori care investighează și adună probe (mărturii, declarații, fotografii si alte mijloace de probă) care sunt prezentate în fața unei comisii, iar daca situația întrunește elementele necesare pentru prezentarea unui caz in fața instanței de judecată, organizația, prin intermediul unei echipe de avocați prezintă în fața instanței cazul.

  • d. În prezent, în Norvegia Poliția Animalelor este o unitate distinctă în Poliția Norvegiană, care se ocupă de investigarea cazurilor de violență și neglijare privind animalele. Autoritatea Norvegiană pentru Siguranța Alimentară sau Poliția Norvegiană este notificată în cazul în care animalele sunt supuse abuzului sau există nerespectări grave ale legislației de mediu în ceea ce privește supravegherea și îngrijirea animalelor. Autoritatea competentă sau Poliția Norvegiană pot lua, urmare unei decizii, animalele în custodie temporară sau trebuie să se asigure, în alte moduri, că animalele primesc supravegherea și îngrijirea necesară.

e. În Suedia, Legea privind protecția animalelor prevede că Poliția Suedeză va oferi autorității de control (care se află în cadrul Consiliilor Județene) asistența necesară pentru exercitarea controlului public sau aplicarea deciziilor, conform Legii privind protecția animalelor, legislației europene sau deciziilor care au fost luate conform legislației europene.
Asistența acordată de către Poliția Suedeză poate fi solicitată doar dacă:
  • 1. există riscul ca, din cauza unor circumstanțe speciale, măsurile nu pot fi îndeplinite fără intervenția Poliției Suedeze (utilizarea forței).
    2. există un motiv special


f. În Italia, infracțiunile săvârșite împotriva animalelor de companie sunt semnalate către Poliția Locală sau Carabinieri iar infracțiunile săvârșite împotriva animalelor sălbatice sunt semnalate către Poliția Metropolitană a orașelor, Poliția Statală sau unitatea de Carabinieri cu atribuții pe linia infracțiunilor silvice.

  • g. Un alt exemplu îl constituie Țările de Jos, poliția are o divizie specială dedicată protecției animalelor, cunoscută sub numele de „dierenpolitie” (poliția animalelor). Această structură gestionează sesizările privind animalele de companie și animalele sălbatice aflate în pericol.Ofițeri de poliție din cadrul acestei structuri au beneficiat de o pregătire specială care le permite să trateze eficient infracțiunile săvârșite asupra animalelor. Deși este o structură de aplicare a legii, membrii „dierenpolitie” au cunoștințe practice de îngrijire veterinară și furnizează în mod regulat animalelor rănite sau bolnave atenție medicală de urgență.
    Ca și în cazul altor servicii de urgență, cetățenii olandezi în cauză, pot contacta „dierenpolitie” prin apelarea unui numărului scurt de telefon „144”. Această linie de asistență telefonică este rezervată exclusiv pentru apelurile legate de animale în pericol și permite polițiștilor să răspundă în mod operativ la urgențe.

Necesitatea promovării soluțiilor normative propuse prin intermediul ordonanței de urgență este justificată de :

- existența unor dificultăți în aplicarea Legii nr.205/2004 privind protecția animalelor și a unor mecanisme adecvate care să permită gestionarea fenomenului de aplicare a relelor tratamente asupra animalelor,

- existența unor fenomene de violență și cruzime deosebită față de animale, în ultimii ani fiind raportate nenumărate abuzuri și violențe direcționate asupra acestora, context care impune consolidarea de urgență a drepturilor și motivării cetățenilor de a avea un comportament adecvat față de animale;

- faptul că autoritățile și instituțiile publice au o obligație de a respecta toate animalele și că este imperios necesar să fie adoptate măsuri imediate pentru instituirea cadrului normativ pentru asigurarea protecției acestora,

- obligaţia statului de a institui un complex de măsuri de protecţie a animalelor, astfel încât acestora să le fie asigurate sănătatea şi bunăstarea şi să poată beneficia, cu celeritate, de servicii publice de adăpostire specializate în situația în care sunt supuse unor situații de pericol, servicii care să presupună preluarea, asistența veterinară de urgență, inclusiv intervenția chirurgicală, transportul, cazarea, hrănirea, deparazitarea, vaccinarea și controlul bolilor animalelor,

- necesitatea stabilirii cu celeritate a modalităţii de colaborare dintre autorităţile și instituţiile publice din administraţia publică centrală şi locală și organizațiile neguvernamentale de protecție a animalelor în scopul intervenției de urgență în situația în care animalele sunt supuse unor situații de pericol care le afectează viața sau intergitatea fizică, ca elemente ale condiţiilor de viaţă şi de bunăstare ale acestora,

- imperativitatea instituirii de urgență a unui mecanism de protejare a animalelor aflate într-o situație de pericol, prin abilitarea polițiștilor din Poliția Română de a emite ordin de plasare a animalului în adăpost pentru o perioadă determinată, soluție ce urmărește accelerarea ritmului de rezolvare a problemei animalelor asupra cărora se exercită, în mod direct sau indirect, comportamente inadecvate care îi pot afecta în mod ireversibil viața sau bunăstarea,

- necesitatea implicarii în demersurile de adăpostire a animalelor, în mod centralizat, a serviciilor publice de adăpostire ce se vor organiza la nivelul Consiliilor județene și al Consiliului General al Municipiului București,

- necesitatea stabilirii cu celeritate a măsurilor care să permită luarea, în cel mai scurt timp și în parametri de eficiență, a unor decizii strategice la nivelul Guvernului României privind gestionarea fenomenului de abuzuri sau cruzimi asupra animalelor,pentru a continua procesul de modernizare a administrației publice, a unor măsuri adecvate de eficientizare a activității autorităților publice cu atribuții în gestionarea relelor tratamente aplicate animalelor, pentru ca acestea să constituie mecanisme performante și competitive în raport cu structurile similare din statele membre ale Uniunii Europene;

- faptul că, pe tot parcursul procesului normal de legiferare, autoritățile publice cu atribuții în domeniu se vor afla în situația de a nu-și putea desfășura activitatea în parametri dezirabili pentru prevenirea relelor tratamente aplicate animalelor, având în vedere că acestea, în prezent, întâmpină greutăți în îndeplinirea atribuțiilor prin actuala reglementare,

- faptul că elementele sus-menționate constituie premisele unei situații urgente și extraordinare care impune adoptarea de măsuri imediate în vederea stabilirii cadrului normativ adecvat, neadoptarea acestor măsuri cu celeritate putând avea consecințe negative asupra capacității administrative executive și asupra interesului public, reglementarea operativă neputându-se realiza pe calea procedurii obișnuite de legiferare ce presupune un orizont de timp îndelungat,

- faptul că aspectele vizate constituie o stare de fapt obiectivă, cuantificabilă, extraordinară, independentă de voința Guvernului, care pune în pericol interesul public și a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanței de urgență.
Sursa: https://gov.ro/ro/guvernul/procesul-leg ... ndamentare
Vezi conținutul (OUG)Ordonanței pe topicul “Biroul POLIȚIA ANIMALELOR - ÎNFIINȚARE prin OUG 175/2020” (Click) viewtopic.php?p=18715#p18715


COWARDS - never start || THE WEAK - never finish || WINNERS - never quit
Post Reply

Return to “Legislație / Regulamente”